Ruckade ramar

En tung vecka ligger bakom mig. Mycket jourer och dålig sömn slog mina rutiner helt ur spel. När marginalerna är små är strukturen extremt viktig. Så mycket som möjligt ska hända utan att jag tänker på det, utan att jag behöver lägga energi på det. När tröttheten smyger sig på kräver allt energi.

Till slut gick det inte längre utan en ledig dag blev nödvändig. Kan man ringa sig sjuk för mental utmattning?

Dagen har bjudit på många koppar te, en god bok, varm filt i soffan. Snö utanför fönstret, telefonsamtal med nära vänner. En mental-spa-dag.

Det här är tungt. Jag har mycket att jobba mig igenom. Men det är okej. Det får vara jobbigt. Så länge jag har mina vänner med mig. Jag skulle aldrig klara det här ensam. Håll hårt i era vänner, en dag behöver ni dem mer än någonsin!

Kommentarer
Postat av: yetanotherkandidat

Hej! Du skriver jättebra! Jag har länkat till dig tillbaka, hoppas att det är ok!

MVH, yetanotherkandidat

2009-02-05 @ 23:22:37
URL: http://yetanotherkandidat.blogg.se/
Postat av: Maskrosen

Tack så mycket! Visst är det okej att du länkar!

2009-02-06 @ 16:42:15
URL: http://maskrosblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0