I framtiden

För tio år sedan försökte en lärare lugna min livsångest med att jag om tio år skulle ha ett lugnare och mer stabilt liv än jag hade just då. Jag skulle vara klar med min utbildning, vilken jag än hade valt. Jag skulle ha ett jobb där jag trivdes, ett kontaktnät med människor som tyckte om mig och en vardag där det mesta gick på rutin.

För några dagar sedan kom jag på mig själv med att förklara samma sak för en ungdom i min närhet.

Inte är livet perfekt nu tio år senare - men bra så mycket lättare än för tio år sedan!
Jag längtar fortfarande till en "tråkig, grå vardag" att längta bort ifrån. Jag längtar fortfarande efter att ha ett "vanligt" liv. Men jag kommer närmare och närmare hela tiden.

Jag är tryggare i mig själv och mina åsikter. Vet vilka värderingar jag tycker är viktigast. Har en riktning i livet och vet vad jag vill.

Tänk, om ytterligare tio år kanske livet är ännu mindre gungfly!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0