Blue blues

Trårarna rinner medan och jag sitter frenetiskt och letar efter tre saker som jag lett åt under dagen. Jag vill skriva ett positivt inlägg. Jag försöker. Jag vill tro att jag är en glad människa innerst inne.
Just nu är det bara tårar som kommer.

Jag känner mig övergiven. Jag känner mig skändad. Jag skäms för att jag inte kan hålla ihop mig själv. Jag är ledsen över att jag inte orkar må bra.

Livet är tungt och jag kan inte bemästra det. Tornadon lyfter upp mig och det är bara att följa med. Att streta emot gör det bara värre.
Ändå vill jag kämpa med all kraft jag har. Stå upp för mig själv och visa att det här inte är okej. Hålla emot och ge igen. Vara någon som är värd att respektera.

Jag vill vara någon som är värd att tycka om.

Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Alla människor som respekterar och bryr sig om andra är värda att bli omtyckta, och du om nÅgon faller huvudstupa rakt ned i den kategorin. Tänk även att alla människor m

2011-02-04 @ 08:10:41
URL: http://Doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Doktoranden

måste få synas och vara svaga emellanåt. Det är en styrka och allt annat än en svaghet. Kram på dig.



(och ursäkta den dubbelpostade kommentaren, skriva på iPhonen på morgonbussen är inte helt lätt hela tiden)

2011-02-04 @ 08:13:12
URL: http://Doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Dr Never

Jag vet att jag aldrig kommer fatta hur det känns att vara du. Men jag vet hur det känns att vara jag och känna ungefär samma sak.

Det är jättetungt och det... ja, suger. Men man kommer förbi det till slut. Och du är på väg.

3 bra saker till maskrosen?

Ja, du bloggade om det istället för att stänga in det.

Du har säkert diskat någon gång idag, eller ska ;) istället för att ge in för mina fula förslag som förstör naturen.

Det blir ljusare ute!



2011-02-04 @ 12:00:39
URL: http://drnever.wordpress.com
Postat av: Maskrosen

Vad skönt det känns att läsa era kommentarer!



Jag vet egentligen att jag är värd att tyckas om. Intellektet är helt med på noterna. Det är känslolivet som bråkar.



Jag kommer behöva höra att jag är bra MÅNGA gånger. Jag jobbar på det själv, men blir glad av att få höra det även av andra medan jag kravlar fram på vägen.



Tack!!

2011-02-05 @ 17:38:21
Postat av: Kandidatpappan

Du är bra, och det blir bättre! Kram!

2011-02-06 @ 10:51:34
Postat av: Anonym

Du är någon värd att tycka om!! Tänk vad du har hjälpt mig bara genom att finnas över mailen. Du är någon jag respekterar, tycker om och önskar allt gott. Kom ihåg det :) ! Massa kramar från mig till dig!

2011-02-22 @ 20:18:14
URL: http://tittamammajagflyger.blogg.se/
Postat av: Maskrosen

Tack! Vad glad jag blir av att läsa era fina kommentarer!



Anonym: Vad roligt att du också startat en blogg! Får jag lägga till dig i min länklista?

2011-02-24 @ 11:17:38
Postat av: Anonym

Det får du absolut göra :) !

Kram på dig och krya på dig!

2011-02-24 @ 20:51:30
URL: http://tittamammajagflyger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0