Maskrosen vs dammråttorna 0-1

Nu har jag nog tagit mig vatten över huvudet. Projekt Städning är ganska stort. Många saker ska samordnas: tvätt, disk, dammsugning, plocka undan grejer... När man varit duktig och orkat med det ena har man missat flera av de andra och det ser ändå värre ut än när man började.

Jag orkar inte!!

Inte kan jag ge upp bara sådär. Nya tag. Även ny taktik tror jag är nödvändig.

Att få allt i god ordning kommer jag inte att lyckas med på en gång. Jag tror att jag får börja med att ändra vanorna så att jag åtminstone inte förvärrar tillståndet.
  Diskberget får finnas kvar, jag behöver inte bli av med hela på en gång. Däremot kan jag diska det jag använder från och med nu. Inte göra diskberget större och kanske till och med få det att bli lite mindre från dag till dag. Kanske inte göra mig av med alla tvätthögar, men åtminstone inte få nya tvätthögar. Ingen storstädning, men göra mig av med de dammråttor som syns.

Sikta lite lägre och hoppas på att det målet är mer överkomligt. Nya tag!


Kommentarer
Postat av: Charlie

Jag tror på den nya taktiken!



För mig lönar det sig verkligen med flera små, små delmål. Blir det för stort så blir det för mig ogreppbart och därmed också extremt svårt att genomföra... (åter till KASAM)



Att under rinnande vatten med en dutt diskmedel på diskborsten nöja dig med det du just använt låter som ett bra första steg... och ibland händer det säkert sen av bara farten att det blir någon fler grej diskad på samma sätt :-)



Nu måste jag återgå till kappan. Kram på dig fina maskros



2009-10-25 @ 18:02:48
URL: http://forskarmamman.wordpress.com
Postat av: Maskrosen

Jodå, du har rätt. Nu går det lite lättare. Fortfarande inte riktigt där än, men snart så! ;)

2009-10-26 @ 20:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0