Kom igen!

Nu är jag så där ineffektiv igen. Halva dagen har gått och jag har inte fått till något vettigt över huvud taget. Inbillar mig att det är okej ändå.

Tidigare har jag skrivit om att varje minut av livet inte måste vara meningsfullt. Det står jag fast vid. Under vår utbildning pressas vi hela tiden mot nya prestationer och mer engagemang. Varje sekund som inte driver oss framåt är förlorad tid.
  Det vill jag komma ifrån.

Samtidigt måste jag lära mig att ge mig själv en spark till och från så att jag sätter fart. Jag kan inte låta bli tråkiga saker och motivera det med att det är nyttigt. Även jag måste ibland ta mig tid till saker som jag egentligen inte vill göra.
  Att vara lat kan vara okej, ibland till och med nyttigt. Men inte alltid.

Idag är jag bara lat. Idag borde jag sätta lite fart. Alla argument är bara dåliga ursäkter.
Spark i baken!

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Heja!

2009-10-19 @ 12:00:55
URL: http://fialisa-drdr.blogspot.com/
Postat av: Maskrosen

Så mycket jag kan. Det är bara så jobbigt att kämpa ibland. Men lite till. Bara lite till...

2009-10-21 @ 01:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0