Meningslöst meningsdravel

Jag har hamnat i en fas där allting bara känns meningslöst. Ingen mening att kämpa. Ingen idé att försöka ta mig framåt.

Varför ska jag då skriva här? Varför startade jag en blogg egentligen? Vad trodde jag att det skulle göra för nytta? Varför spenderar jag en massa pengar på terapi när det inte leder någon vart ändå? Varför kämpar jag så mycket med hela livet? Är det verkligen värt det?

Så klart att det är!

Jag vet det. Jag tycker det egentligen. Bara inte just nu.

Men om ett litet tag. Måste bara hålla ut tills det börjar bli meningsfullt igen. Får leva på de små sakerna en liten stund. Solen lyser, det är bra. Morgonkaffet var gott. Jag ska precis börja läsa en ny bok. En ny klänning hänger i garderoben. Kanske ska jag ha den idag. Ska gå en promenad med en kompis senare.

Det måste inte vara meningsfullt varje sekund. Alla minuters kämpande går inte framåt.

Men tillräckligt många gör det.

Kanske blir den här dagen meningslös. Då får den väl vara det. Det gör inget. Jag kommer att kämpa på ändå!

Kommentarer
Postat av: fiaLisa

Oj, undrar om det är nåt i luften. Jag är iallafall glad för att du bloggar, jag tycker alltid du skriver läsvärda inlägg. Skickar en styrkekram.

2009-06-27 @ 17:52:48
URL: http://fialisa-drdr.blogspot.com/
Postat av: Kandidatpappa

Bra formulerat. (Särskilt sista meningen, i all sin enkelhet). Som en lååång haiku : "Det måste inte vara meningsfullt varje sekund. Alla minuters kämpande går inte framåt.

Men tillräckligt många gör det.

Kanske blir den här dagen meningslös. Då får den väl vara det. Det gör inget."

Ska försöka minnas det för egen del...

2009-06-27 @ 21:17:48
Postat av: Mårr

Precis sådär är det ju. Vissa dagar vill man bara lägga sig platt, men runt hörnet väntar en då man orkar klättra uppåt igen.



hang in there, du är bra!

2009-06-27 @ 23:28:54
Postat av: Maskrosen

Tackar och bockar!

2009-06-28 @ 22:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0