Dränka sorgerna?


Hur skaffar man sig ett sådant tillstånd?

Det här är en sån där tung dag. En dag då en biltur över kajkanten känns tilltalande.
  Men ni vehöver inte vara oroliga, det är inget jag kommer testa i verkligheten! ;)

Jag orkar bara inte kämpa just nu. Känner att det inte finns något att kämpa för.

Det är inte sant. Jag vet.
  Jag vet att jag är en människa värd att älska. Det finns människor som älskar mig. Det finns många människor som är glada att jag finns. Det finns mycket i livet som gör mig glad. Jag kan vara stolt över att vara jag.
  I morgon kommer det antagligen att kännas bättre.

Jag vet det.

Ändå är det tungt just nu. Som att allt det andra inte räckte. Jag orkar inte kämpa så här mycket varje dag resten av livet.

Det måste jag inte heller. Jag måste orka kämpa tills i morgon. I morgon kommer det att vara lättare. Sen kommer det att bli tyngre igen. Sen lättare. Jag behöver bara orka till i morgon.
  Det klarar jag! :)

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Det klarar du! Det finns bra dagar och så finns det dåliga dagar. De dåliga dagarna brukar ofta komma när kroppen dippar av något elakt virus eller så. Lite vila, mycket tycka synd om sig och tålmodiga vänner brukar göra susen.



kram

2009-10-29 @ 20:14:41
URL: http://fialisa.drdr.blogspot.com
Postat av: Maskrosen

Ynklig var bara förnamnet... Vila och sömn gjorde susen. Nu mår jag bättre igen. :)

2009-11-01 @ 12:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0