Förebilder

Nu sitter jag och tittar på TV4:s Nyhetsmorgon Söndag igen. Som alltid är det människors liv som står i fokus. Människor som berättar om sina svårigheter, de mörka hemligheterna som annars inte får synas. Trots att jag tror att alla har med sig svårigheter av olika slag slås jag av hur många det är som har haft det riktigt tufft. 
  De som vågar berätta, de som vågar visa sig sårbara. Jag blir så imponerad!

Att höra andra människor berätta, att se att andra har lyckats ta sig igenom det svåra. Det hjälper mig att orka kämpa lite till.
  Jag önskar att jag en dag kan bli en förebild för människor som befinner sig mitt i det jobbiga. Jag önskar att jag vågar stå för vad jag har varit med om, vågar berätta. Jag hoppas att jag en dag kommer att vara tillräckligt trygg i mig själv för att kunna göra samma sak som de.

Inte än. Men någon gång.
Jag hoppas...

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Men du är en förebild. Visst, du är anonym men du gör en fantastisk insats när du skriver här. Du är en inspiration, en coach och ett stöd fastän jag inte känner dig irl.

Kram!

2009-11-15 @ 15:46:20
URL: http://Fialisa.drdr.blogspot.com
Postat av: Kandidatpappa

Kan bara hålla med, FiaLisa!

2009-11-15 @ 19:07:22
Postat av: -

Dom dagarna då det går riktigt tungt tänker jag på dig och din blogg. Du är min inspiration. Tack!

2009-11-15 @ 20:21:16
Postat av: Maskrosen

Ojdå. Tack! Vad glad jag blir av att höra det! :) Då har jag kommit en bit på väg ändå, det känns bra att veta. Nu har jag något att le frånvarande åt när jag åker buss. ;)

2009-11-15 @ 22:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0