På väg åt rätt håll?

Här går jag omkring och inbillar mig att allt är bra. Så kommer hon och frågar hur jag mår.

Det visade sig att på den avdelning jag jobbar nu, jobbar även en sköterska som jag jobbat med tidigare på en annan avdelning. På den tidigare avdelningen fick jag en gång en panikattack. Det ska man inte få när man jobbar på ett sjukhus. Det blev världens kalabalik och alla blev oroliga. Tillslut var jag tvungen att berätta för en av sjuksköterskorna hur det stod till för att få dem att lämna mig ifred.
  Denna sjuksköterska jobbar nu på samma avdelning som jag är läkarassistent på.

Då, för flera år sedan, var det nödvändigt att berätta. Nu känns det minst sagt obekvämt att hon vet. Jag som bara vill förtränga. Jag vill dela upp världen. På jobbet mår jag bra, det där jobbiga får jag hantera någon annan gång.
  Precis så som jag inte ska göra.

Säkert är det bra att tvingas känna. Men det känns inte bra när allvarliga ögon tittar på mig och säger "hur är det?". Min tillfälliga stabilitet raseras. Känslorna far runt i kroppen och stör tankarna.
  Det gör ont att smälta ihop två världar till en.

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Jag förstår att det är jobbigt och det blir extra svårt eftersom du behöver växa åt två håll samtidigt. Nu har du fullt upp med läkarassistentjobbet, bara det är en utmaning som räcker för de flesta. Att sen också jobba med projektet "få ihop världarna" lägger på en extra börda. Jag känner ändå full tilltro till att du kan klara situationen för jag upplever dig som klarsynt och med stor insikt.

Kramar

2009-06-22 @ 20:38:00
URL: http://fialisa-drdr.blogspot.com/
Postat av: Maskrosen

Tackar för de fina orden!



Ja, det blir lite väl mycket växa och vara duktig ibland. Speciellt när jag inte kan styra över det själv. Det är väl därför jag gillar att ha kontroll. Därför blir det också läskigt när andra människor vet för mycket - då lämnar jag över lite av kontrollen till dem.

2009-06-22 @ 21:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0