Det där med frukostfanatismen...

I måndags drog jag igång mitt frukostprojekt igen. Jag kan nog liknas vid fanatisk. Som flera av er klokt påpekat kanske det skulle gå lättare om jag inte gjorde en så stor sak av det.

Hade det bara varit frukosten som var målet hade jag nog hållit med. Problemet är att jag för tillfället saknar vardagsrutiner över huvud taget. Länge gick jag runt och bannade mig själv och försökte komma igång med allt på en gång. Det ledde till en oändlig rad av misslyckanden med tankar som "jag klarar ju ingenting" som följd.

Tanken med att fokusera på frukosten är att då blir det bara en sak att lyckas med. Mycket lättare! Förhoppningsvis följer lite andra rutiner med på tåget. Jag har redan blivit bättre på att komma ihåg tvätten, dra över golvet med dammsugaren, slänga tidningar osv. Fanatism runt frukosten räcker. En sak i taget så löser sig det mesta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0