Bittert uppvaknande

I min naiva nyläkarhjärna tänkte jag mig att det där med vårdcentral skulle vara en ganska trevlig placering.Tidsbokat, möjlighet att förbereda. Kunna följa upp patienter, se till helhelten. Få ett sammanhang.

Som jag bedrog mig!

Ständigt för korta tider. Ständigt fullbokade tidböcker. Alldeles för komplexa patienter blandat med alldeles för friska patienter.

Jag tror att jag håller på att bli knäpp.
Vadför kan man inte få jobba med att ta hand om människor inom sjukvården?

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Det där med korta tider kunde vi patienter berättat om,, men alltid möter jag en proffsig läkare som bryr sig fast jag vet att läkaren sneglar på klockan ,, Nu är ju inte jag nån som springer hos läkaren mer än nödvändigt.
Vad jag alltid undrat över är hur brukarna på boende där jag jobbar på får tid samma dag men jag får vänta i tre veckor med samma halsfluss

2012-10-03 @ 15:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0