En gränsfråga

Hur sätter man tydliga gränser utan att verka otrevlig?


Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Man sätter gränsen. Det är inget otrevligt i sig utan upplevs oftast bara som jobbigt hos en själv, sällan hos mottagaren.

2012-01-19 @ 16:19:07
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Susanna

Det går nog inte alltid att undvika då du inte styr över hur andra människor reagerar. Se gränssättandet som en gåva, både till dig och till din motpart.

Jag jobbar som chef inom sjukvården och måste emellanåt gränssätta medarbetare. Oftast är det dem som reagerar mest som i slutänden tackar mig mest.



Det andra jag kan säga är övning ger färdighet, prova att gränssätta om små saker till "enkla" personer

2012-02-16 @ 17:03:27
Postat av: Maskrosen

Tack för tipset, Susanna. Det ska jag prova (och har ärligt talat redan börjat)!

2012-02-18 @ 17:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0