Veckorapport

En vecka som läkare avklarad. Huvudet är fullt av nya intryck. Läkemedelsdoser rullar förbi. Drömmarna är fyllda av vita rockar som fladdrar förbi och patienter som skriker. Hjärnan jobbar full fart med att processa.

'Gav jag verkligen rätt dos morfin till han på 4:3?'
Jag sätter mig upp i sängen.

Jodå, det stämde.

'Tänk om hon på 5:2 egentligen hade en hjärtinfarkt, kanske var det därifrån illamåendet kom?'
Vänder mig och somnar om.

Jobbet är på jobbet. Hemma är hemma.

Just nu är allt intryck och jag anstränger mig att andas mellan varven. Det kommer att landa. Arbetsbelastningen är lagom, jag hinner med. Snart kommer jag att inse att jag faktiskt kan tillräckligt för att det här ska gå bra. Det är inte så stor skillnad mot att vara student. Det finns fortfarande människor att fråga, jag gör ungefär samma saker.

Det kommer att gå bra det här! :)

Kommentarer
Postat av: Kandidatpappan

Jepp! Btw: fd Kandidaten börjar sitt ul-jobb i morrn. Jag kanske ska byta nick, men "doktorspappan" låter knäppt?

2011-01-23 @ 12:31:17
Postat av: FiaLisa

Du får döpa om bloggen till Dr Maskros. Låter fint tycker jag.

2011-01-23 @ 17:49:08
Postat av: Maskrosen

Läkarpappan kanske inte vore helt fel? Hur har det gått för fd Kandidaten?



Dr Maskros låter fint! Känner mig inte riktigt bekväm med det ännu bara. Jag får låta det ligga och gro. Växer säkert in i det med tiden! ;)

2011-01-27 @ 19:03:08
Postat av: Mib

Härligt! Du vänjer dig!

Storkram och grattis!

2011-01-28 @ 20:11:50
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0