Skärpning, Maskrosen!

Bloggen har inte varit så väl omhändertagen den senaste tiden. Skyller på att jag inte orkar. Ingenting spelar ändå någon roll.

Fast det är ju inte sant.

Skriva några rader orkar jag. Det har jag orkat även när jag har mått sämre. Det spelar visst roll.
Allt spelar roll!

Passiviteten förlamar och fängslar. Att bli stillasittande och initiativlös skrämmer mig.

Jag behöver göra. Behöver ha vanor. Behöver orka även när jag inte orkar. Måste aktivera mig. Aktivt. För tillfället är det inget som bara kommer.
Allt kräver energi. Allt kräver ansträngning.

Men jag kan.
Jag orkar.

Efter min lilla sjuktid i början av sommaren har jag kunnat jobba. Alltid något.
Frukostvanan har hållit sig bra. Disken sådär. Tvätten urusel.
Men det är ändå bättre än det var från början.

Jag börjar också må lite bättre. Bli lite gladare. Orka lite mer. Inte vara lika rädd. Sova lite bättre.

Det går åt rätt håll.
Snart är jag tillbaka på banan igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0