Höstvisa

Möjligen är jag ensam om åsikten att hösten gärna får komma snart. Möjligen är jag den enda som tycker om när luften börjar bita i kinderna på morgonen, mössan rotas fram ur garderoben och mörkret tar över allt mer.

Tända stearinljus är underbart. Stjärnhimlen är så vacker. Träden byter till höstskrud. Filmkvällarnas mecka drar snart igång i takt med att fukten tar över vädret.

Varma tröjor och sockor får återigen användas. Böcker pockar på att läsas.

Det spelar ingen roll att jag är ensam om det - jag älskar hösten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig om att hösten gärna får komma :) Jag älskar hösten med alla vackra färger, mörka kvällar och soppmiddagar!

2011-08-28 @ 11:56:00
URL: http://tittamammajagflyger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0