Vem är den där Benny?!

Jag har säkert skrivit om det förut. Jag har läst det många gåner förut. Lika många gånger har jag funderat, tänkt om, tänkt fel igen, kommit på mig och känt mig lite dum.

När man sitter och läser om tex osteoporos och behandlingar läser man om osteoklaster som bryter ner skelettet. Vissa mediciner hämmar dessa små celler. Andra hjälper till att stimulera bennybildningen.

Benny-bildning.
Vad är det?

Varje gång. I fem och ett halvt år nu. Varje gång jag ser ordet läser jag fel och tvingas vara förvirrad någon mikrosekund innan jag kommer på mig.
Ben-ny-bildning.

Som tur är har jag aldrig hunnit ställa frågan högt...

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

När jag läste matte, kunde jag inte läsa ordet matris i affärerna. Vadå matris? Efter en stund kom jag på att det skulle vara mat-ris. :)

2010-05-26 @ 08:36:56
Postat av: Caroline

ha ha ha det var faktiskt roligt! :-) Benny vem ja... kunde ju vart ngn faktiskt!

kram

2010-05-26 @ 22:50:37
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0