Samvetskval

Inga samtal, inga inskrivningar. Inga utskrivningar, inga remisser.
Ingenting.
Hela eftermiddagen.

Efter två timmars tidsfördrivande på läkarexp:en knackade jag min handledare på axeln och meddelade att jag tänkte sätta mig och förbereda ett seminarium istället.
  Blicken gjorde ord överflödiga.

"Om du tycker att det är okej att lämna din arbetsplats två timmar för tidigt kan du väl göra det. Men med det beteendet kommer man inte så långt i den här branchen."

Orden kom ändå.

1. Jag är inte lat. Faktiskt.
2. Det är inte min arbetsplats - ingen ger mig betalt för att vara där.
3. Att plugga och läsa in ingår också i mina "arbetsuppgifter". Jag är schemalagd 40 timmar i veckan, om jag ska läsa utöver det kommer jag att jobba mer än heltid. (Om man nu ändå skulle drista sig till att pluggandet är likvärdigt med ett jobb...)

Jag försöker att inte ha dåligt samvete, men det är svårt.

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Klart du inte ska ha dåligt samvete. Om inte de kan ge dig vettiga arbetsuppgifter så tycker jag det tyder på god planeringsförmåga att fixa seminariet istället. Det går man långt på :)



lessen men jag klickade iväg en tom kommentar förut :p

2010-01-29 @ 15:51:12
Postat av: Maskrosen

Tack! Jag vet det egentligen, men det känns skönt att få höra det från annat håll ändå. Uppmuntrande ord är bra! :)

(Inga problem med den tomma kommentaren, jag tog bort den!)

2010-01-29 @ 16:14:15
Postat av: mib

Jäkla människa! Vad arg jag blir på såna där besservissrar!

2010-02-04 @ 21:52:52
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0