Maskrosen, 80+?

Kanske är det dags att börja pensionsspara.

Vid busshållplatsen stod förutom jag två tjejer - vi kan kalla dem fjortisar. En av dem drack sån där mjölk-kaffe-blask i tetra. När tetran var tom slängde hon den över axeln samtidigt som hon suckade över hur "puckad får man va'!" och syftade på någon kille i klassen. 
  Tetran tog en studs, rullade en bit och stannade under en buske.

Gnällkärringen i mig ville rusa fram till fjortisarna och skaka om dem. "Det fattar ni väl att ni inte bara kan släppa skräp på gatan sådär!" Tvinga dem att plocka upp och gå de tre metrarna bort till papperskorgen. Uppfostra dessa ungdomar som tydligen inte visste bättre.
  Visa mitt civilkurage.

Tyvärr ägde jag för stunden inte något sådant.
Jag glodde lite extra på skorna och låtsades som att jag inget hade sett.

Min fegis! Eller, egentligen var jag bara lat. Jag var trött och orkade inte ta konflikten.

Men inombords morrar jag fortfarande:
"Hur dum får man va'?!"


Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Jag förstår känslan, men man kan inte ta alla krig. Var inte för hård mot dig själv.

2010-02-06 @ 07:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0