Kloka Alfons

Barndomsminnen dyker upp till och från. Just nu är det en låttext ur Alfons Åberg som går på repeat. Jag kommer inte riktigt ihåg melodin så den blir ny varje gång. Texten går så här (i alla fall delvis):

Alla bara tänker på sig.
Det är bara jag som
tänker på mig.

Det är syndast om mig
i vääärlden.


Inte har jag någon anledning att tycka syndast om mig. Ändå känns det så. När jag är trött och inte orkar kämpa. När jag skulle behöva en kram men alla har för mycket med sitt.

Så är det ibland.
Det går över.

Som tur är. :)

Kommentarer
Postat av: Forskarmamman

En cyberkram går inte att jämföra med en varm famn att krypa in i... men det är vad jag kan erbjuda dig en dag som denna!



Jag kan bjuda dig på en kopp kaffe också, så här på blanka förmiddagen. Ska se om jag inte kan rota fram en whiskeymockatårta också ur frysen ;-) Hoppas att det smakar!



Ta du en välförtjänt paus från kampen och kom igen efter fikat!

Kram du finaste maskros

2010-04-08 @ 10:14:26
URL: http://forskarmamman.wordpress.com
Postat av: FiaLisa

Alfons är bra, jag läser den för barnen ibland.



Skickar en kram!

2010-04-08 @ 12:50:51
Postat av: Läkarkollega

Åh, den kommer jag också ihåg! Den är så naivt träffsäker som bara barn kan få till.



Jag tänker på dig en liten stund så är vi i alla fall två som har tänkt på dig!

2010-04-08 @ 15:03:39
Postat av: Anonym

Kram från lilla mig med. =)

2010-04-11 @ 10:43:39
URL: http://peymanzebari87.blogspot.com/
Postat av: Maskrosen

Tack för tankar, kaffe och kramar! :)

2010-04-11 @ 16:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0