Veckans jobbansökan - infektion

Sakta har det sjunkit in. Kanske är det dags att ta sig i kragen och få iväg några ansökningar. Denna vecka ett personligt brev riktat till infektion:

"Hej!

Antibiotika är det bästa jag vet! Jag kan många. Pivmecillinam till exempel. Det är min favorit eftersom det är så roligt att säga. Jag har själv haft en mängd infektioner, så jag kan det mesta. Min favoritbakte
rie är Y. pestis. (Den har jag inte haft själv, men jag har haft harpest.) Jag tycker att det är fascinerande att böldpest, som en gång haft ihjäl en stor del av Europas befolkning, idag kan botas med några tabletter.

Annars är jag bra på att sticka folk i ryggen för att göra spinalundersökning. Det brukar nästan inte göra ont alls och jag har bara svimmat en gång.

Hoppas att ni har plats för en spelevink till bland era mikrober!

Hej då!
Kandidat Maskrosen"

Tror ni att jag får jobbet?

OBS! Det var inte den som spelade i filmen som skrev brevet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0