Kandidaten - den lägre stående varelsen

Inte lika känsloladdad idag, men fortfarande arg. Arg för att vi får schemat tidigast veckan innan, att vi sätts upp på jourer utan möjlighet att påverka, att man inte får vara borta alls på inga vilkor. Vad tror de att vi är för människor egentligen? Hur tänkte de sig att vi skulle bli empatiska och inkännande läkare om vi själva inte tillåts ha ett socialt liv? Om vi inte kan planera vår vardag, inte får gå till läkaren och förväntas plugga på nätter och helger (när vi inte går jour förstås). Jag har klagat ibland förut, men det här är helt klart den värsta terminen hittills på det området.

Jag tycker att det är respektlöst och det gör mig arg. Jag vill bli respekterad!

Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Det låter de facto inte alls bra.



Sådär vill jag inte alls att en termin ska vara.

2009-09-11 @ 00:44:50
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Karin

Känner igen mig i din blogg! Alla vill bli respekterade. Tror på dig och det går att få ihop två världar!

2009-09-11 @ 14:09:55
URL: http://livetsstormar.blogspot.com/
Postat av: Maskrosen

Doktoranden: Nej! Tack för medhåll!



Karin: Välkommen hit! Vad skönt att höra att det finns någon som känner igen sig, att det finns fler. Jag hoppas att det går bra för din bok!

2009-09-11 @ 15:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0