Steg uppåt i doktorsgraderna?

En vit gipsfläck har prytt mina svarta sjukhusskor den senaste veckan. Jag har inte kunnat förmå mig att tvätta bort den. Ärligt talat känns det ganska bra att ha gips-smutsiga fötter, även om jag inte skulle erkänna det. Som att vara "doktor" på riktigt. Jag har varit med i verkligheten. Det känns lite fånigt, men så är det.

Ända till jag mötte en kursare i korridoren idag. Hennes skor är inte svarta utan vita. Fläcken på hennes skor var inte vit. Inte gips. Hon kom direkt från operation. Med röda stänk på skorna.

Mer makabert än häftigt. Raka vägen bort till omklädningsrummet. Nu är min fläck borta.
Vad tokiga saker man kan få för sig under den här utbildningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0