"Något är fel!"

Klart och tydligt dök det upp på dataskärmen. Felmeddelandet är från Facebook - en indikation på hur högt de tänker om sina användare?
  Det är nästan lika begåvat som den gamla diagnoskoden "obehag UNS" (UNS betyder Utan Närmare Specifikation).

Under första terminen insåg vi att beskrivningen på alla olika ämnen kunde sammanfattas till: "Kroppen behöver det. I lagom dos."

Är man bara tillräckligt ospecifik behöver man inte skriva så många lappar/skyltar/meddelanden/tentasvar.

Kanske är det där man till slut hamnar när man sitter med patienten framför sig och inte kan pussla ihop symtomen till något vettigt:
  "Det är något som är fel. Troligen är det något av kroppens alla ämnen som det finns för lite eller för mycket av. Det går nog över snart." Sen sätter man in diagnosen "söker pga misstanke om sjukdom".

Usch. Nej, någon sån läkare vill jag inte bli...

Kommentarer
Postat av: Mib

Det blir du inte heller :-)

2009-11-20 @ 23:19:29
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/
Postat av: Maskrosen

Jag är glad att jag har gett dig det intrycket! Jag ska göra mitt bästa för att inte hamna där...

2009-11-25 @ 10:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0