Korridor-loppet

Senare under dagen satt vi på läkarexpeditionen. Dörren öppen så att man kan ha lite koll på vad som händer utanför. Snabba fötter kommer genom korridoren. En liten parvel har springtävling med en sjuksköterska genom korridoren. Förvånat tittar jag ut efter dem.

Inser att vi befinner oss i samma korridor som barnmottagningen. Det är troligen ett "arbetsprov" på en patient med astma, berättar min handledare som sett mitt förvånade ansiktsuttryck.

Underbart! Jag vill också ha springtävling i korridoren!

Innan jag började plugga hade jag inte en tanke på att jobba med barn, men ju mer jag håller på desto mer sugen blir jag. Jag längtar till barnkursen!

Kommentarer
Postat av: mib

Ja barn är verkligen underbara.

2009-05-20 @ 18:48:21
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/
Postat av: Annan kandis

Jag har gått barnkursen den här terminen. Underbart! En helt annan stämning än på andra avdelningar. Tycker helt klart att det är värt att längta.

Baksidan är när barn dör. Det händer väldigt sällan, men det är enormt sorgligt när det händer. Jag kan rekommendera "Oskar och den rosa tanten" av Schmitt

2009-05-20 @ 23:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0