Morgontrött?

Vad är det för hemskt oljud? Kan inte någon stänga av det?

Att folk kan få för sig att föra sånt väsen!

Eller är det väckarklockan?
Vilken konstig signal det var! Vem har bytt signal på min väckarklocka?

Nej, det är telefonen som ringer!
Yrvaken rultar jag genom lägenheten. Var la jag telefonen sist?

Varför ringer någon och väcker mig förresten? Har jag försovit mig?!

Nej!! Är jag för sen till jobbet!?! Gud vad pinsamt! Jag som vill göra ett gott intryck!

Där är telefonen!

"Hej", mumlar jag, "det är Maskrosen."
"Hej! Det är mamma."
Va? Varför ringer hon och väcker mig?
"Jo, jag skulle bara höra om middagen på pappas födelsedag..."

Äntligen trillar poletten ner. Det är inte morgon. Jag har inte försovit mig. Det är kväll och jag har somnat på soffan.
  Ytterligare några dagar till jobbet drar igång känns nödvändigt. Välbehövd ledighet den här veckan.
  Uppenbarligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0