Lindansös inom vården

Ibland är linjen tunn. *En elefant balanserade på en liten liten spindeltrååd...*

Här kommer jag som "lilla doktorn" - Ung, men ser ännu yngre ut. Liten. Tjej. Inte så enormt lång erfaranhet. - och ska vara överhuvud över sköterskor som både är äldre och har mycket mer erfarenhet. Jag ska inge förtroende och gärna utstråla kunskap och stabilitet. Samtidigt ska jag inte trampa någon på tårna.

Inga direkta order. Inleder med "jag skulle gärna vilja..." eller "det skulle vara bra om..." Men jag får inte verka mesig. Jag ska veta vad jag pratar om och inte låta någon köra över mig.
  Jag har valt att prioritera. Vissa saker är viktiga. De håller jag hårt på. Då kan jag kompromissa med de andra sakerna.

Jag saknar paraply, men på många andra sätt skulle jag nog klara en match mot cirkusens lindansöser. Jag trillar åt båda hållen flera gånger om dagen, men det blir bättre och bättre. Mot slutet av sommaren kanske jag har hittat lösningen till ekvationen.

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Oj, vilken bra beskrivning. Jag kommer antagligen känna precis så när jag väl kommer så långt.

2009-06-25 @ 08:20:10
URL: http://fialisa-drdr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0