Uppslagsboken Maskrosen

Varför valde ni det här läkemedlet och inte det här?
Vad betyder GAD?
Vad är GERD?
Varför ska vi ta koncentration på gentamycin men inte på de andra antibiotika?
Varför gör det ont i ryggen när man har magkatarr?
Varför ska vi ge alkoholister Betabion?
Vad betyder "Q-våg" på ett EKG?
Hur kan man skilja på om patienten har en hjärtinfakt eller ett ångestanfall?

Frågorna hopar sig kring mig. Både från patienter och sjuksköterskor.

Alla tittar på mig och förväntar sig att få ett klokt svar.

Jag förvånar mig själv med att för det mesta kunna svara. Något måste jag ha sugit i mig under mina klinik-år. Mycket saknas fortfarande, men mycket sitter faktiskt också där. Trevligt att inse det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0