Semesterdags...

...men tyvärr får jag vänta ett tag till innan jag kan kalla mig ledig.

Tankarna går långsamt. Papper hamnar fel. Remisser missas att skrivas. Patienter blandas ihop.

Alltihop märker jag förstås (eller så påminns om av någon vänlig syrra) så ingen kommer till skada, men ändå... Det är läge för att vara lite ledig. Det är läge för att få ligga kvar lite extra länge i sängen.
  Dags att dra ner tankeverksamheten på viloläge.

Vill, men får inte än.

I morgon måste jag klara mig. Sen är det i alla fall två vilodagar.
Lite till klarar jag.

Kom igen nu!

Kommentarer
Postat av: Annan kandis

Förstår känslan! Själv går jag på semester idag. Jätteskönt! Kämpa på ett litet tag till! Snart är det vilodags...

2009-07-31 @ 09:34:25
Postat av: Doktoranden

Komigennurå, du fixar det!

2009-07-31 @ 10:59:15
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Maskrosen

Jag kämpar på! Och nu är det helg!! :)

2009-07-31 @ 21:36:10
Postat av: Mib

Ja helger behöver man... Jag har jobbat en vecka efter min semester och är redan helt slut... Men jag kommer nog igen. Det gör du med sen, håll i!

2009-07-31 @ 21:40:23
URL: http://mibfilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0