Små tankar om en huvudbonad

Frost och minusgrader. Mössorna har åkt på hos de flesta.

I sjukhuskorridoren sprang jag i farten förbi en man med en mössa som fick mig att sänka farten och titta en gång till. Med risk för att stirra ut - jag gör det ibland när jag blir förvånad.

Framtill på mössan stod bokstäverna S J U och K.
  Associationerna gick direkt till namnmössorna. Ni vet: "Pelle", "Felicia", "Axel" i rosa eller blått.
  Var han medveten om vad som stod på mössan? Var det en förkortning för något? Eller ville han helt enkelt bara poängtera att han stod ut från mängden? Vem vill skylta med att man är sjuk?
  Var det ett försök till humor eller självdistans?

Funderingarna tog upp hela min bussresa hem. Vad en liten mössa kan utlösa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0