Kvällsfunderingar

Sent. Trött. Nyss hemkommen. Hungrig. Stressad (om jag inte somnar snart kommer jag inte att hinna sova ordentligt och då kommerjag att bli ännu tröttare men den tanken gör mig bara ännu mer stressad så det vore mycket bättre att bara låta bli att tänka men det kan jag inte utan istället eskalerar tankeverksamheten och då...).

Äh. Om det visar sig att jag inte skulle kunna somna får jag väl gå upp igen. Virka en grytlapp, läsa en bok. Lära mig halva FASS utantill. EN natt utan sömn är faktiskt inte hela världen. Flera är värre. Men där befinner jag mig inte än.

Hur som helst kommer jag inte att somna här framför datorn. Bäst att förflytta sig till sängen. Borra ner mina kalla fossingar i det gosiga täcket. Borra ner näsan i den mjuka kudden. Sova gott ända till väckarklockan piper liv i dagen. Kan det till och med bli en natt utan mardrömmar måhända?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0