Kidnappad verklighet


Natten blev morgon, morgonen går snart över i förmiddag. Fortfarande sitter rädslan kvar i kroppen.

Vissa mardrömmar biter sig fast hårdare än andra. De fortsätter med in i den vakna världen och påverkar hela dagen. Stresspåslag. En dörr slår igen eller någon som harklar sig och jag hoppar högt. 

Drömmar är inte verklighet, men blir det ändå. 
 
Alltihop var länge sen. Mitt liv är bra. Nu.
Ändå får det fortfarande styra. Ändå anpassar jag min vardag.

Hur bestämmer man över sitt autonoma nervsystem?

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Kram

2010-09-11 @ 10:31:37
Postat av: Doktoranden

Simple answer - you don't. Man lär sig leva med det. Man lär sig av det förgångna för att förbättra morgondagen. För sig själv, och andra.

2010-09-11 @ 23:01:51
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Maskrosen

Tack, FiaLisa.



Doktoranden, du har så rätt. Jag kan inte ändra på det som hänt. Önskar bara att det kunde få lugna ner sig lite. Antar att det kommer med tiden. Då man har lärt sig att leva med det...

2010-09-12 @ 20:23:17
Postat av: Mib

Kramar också om dig! Tror också doktoranden har rätt.

2010-09-13 @ 20:52:00
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0