Tystnadsplikt

Om någon av er förskräckt noterat att jag skriver om patienter här på bloggen kan jag lugna er med att tystnadsplikten fortfarande är intakt! Jag ändrar och skalar av patienterna så att inte ens deras behandlande läkare eller anhöriga skulle känna igen dem.

Det kanske innebär att några av er kan tycka att jag ljuger. Men jag lever hellre med det än en bruten tystnadsplikt. Det jag försöker fånga upp är de känslor och frågor patienterna väcker hos mig, och de är helt utan förvrängning eller "lögn". ;)

Kommentarer
Postat av: Syrra

Känns skönt att höra. Jag hade faktiskt funderat på det...



Håller med dig, hellre "lögn" än bruten tystnadsplikt.

2009-05-12 @ 20:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0