Dagens tabbe

Sätena framför mig började kännas avlägsna. Tankarna gick trögt. Lite yr. Jag satt på bussen på väg mot sjukhuset och började återigen fundera på hur jag skulle tolka hur jag mådde. Är det ett virus som gett sig på mig, eller är det kroppen som reagerar på allt jag varit med om? Ska jag bädda ner mig i sängen eller ska jag andas lugnt och köra på?

Det blev värre och värre. Svårt att stå på benen, jag kände mig nästan full... Åkte med vändande buss hem igen. Halvvägs insåg vad det var som hände.
  Pollenpillerna som jag är storkonsument av nu är förädiskt lika ett annat av mina piller. Kan ni gissa?

Just det. I stället för allergimediciner hade jag börjat dagen med att stoppa i mig sömntabletter... Inte underligt att jag kände mig konstig! Det var bara att bädda ner mig i sängen ett tag. På eftermiddagen mådde jag bättre.

En missad skoldag. Men en dag som kommer att ge många goda skratt framöver, så det var det värt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0