Inför skolstarten

Nörden i mig börjar växa sig tillbaks. Schemat för nästa termin har kommit. Föreläsningar, seminarier, klinikplaceringar, undersökningsteknik... Det ska bli så spännande! Jag vill börja läsa på en gång! Förhoppningsvis ett kvitto på att jag gett mig in på rätt yrkesbana.

Att lite bättre förstå patienterna och mig själv där i läkarrocken (som vi i princip aldrig har fått ha på oss eftersom de nya hygienreglerna slog igenom innan jag började komma ut på klinik, men den fungerar fortfarande bra att använda symboliskt...). Efter sommarens jobb har jag en mer självklar säkerhet med mig in till patienten. Jag frågar för att jag vill veta, inte för att någon på föreläsningen sa att jag borde fråga.

Jag är på väg att bli läkare! :)

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Det låter bra det där med självförtroendet. Jag har funderat lite på det eftersom jag troligen inte kommer jobba något i vården innan examen, undrar om jag missar mycket...

2009-08-26 @ 11:02:20
URL: http://fialisa.drdr.blogspot.com
Postat av: Maskrosen

Visst lär man sig mycket av att jobba under utbildningen, men du kommer att hinna jobba tillräckligt mycket tids nog! Det blir lätt hysteri kring allt man "måste" göra. Det behövs inte, man lär sig det man behöver ändå.

2009-08-26 @ 11:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0