Det sägs att tiden läker alla sår...

...det tror jag inte på

Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Alla sår? Nej. Många? Ja. Men kanske det viktigaste, även om tiden inte läker dem, så blir de mer distanserade och slutligen åtminstone en aning lättare att förhålla sig till.

2012-01-12 @ 09:25:05
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: H

Att tiden läker alla sår är ju ett jättemärkligt uttalande som jag tycker är både ologiskt och som jag utifrån egen erfarenhet inte heller tror på. Det som läkt mest påtagligt för mig är att gå i terapi, vilket jag gjort i lite drygt ett år. Det har också hjälpt mig att ha bättre och närmare relationer till människor runt omkring mig vilket också läker ganska bra... Jag hoppas innerligt att du hittar någon väg bort från PTSD-besvären!

2012-01-12 @ 15:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0