Några droppar salt vatten

Här ligger jag i en soffa. Stirrar i taket och försöker gråta.
Det går inget bra.

Hur gör man för att lära sig gråta?
Skära lök har jag redan provat.

Befriande tårar är bra. Det är skönt att gråta när man är ledsen. Sorgen rinner iväg och lugnet tar över.
Att gråta en stund och sen må lite bättre gör jag gärna. Gå runt och bita ihop och låta bitterheten gro är inte lika trevligt.

Jag önskar att någon var nära och kunde ge mig en kram. Jag önskar att tårarna kan få ta med sig tomheten och saknaden av det självklara som jag aldrig har haft.
Jag önskar att jag orkade må lite bra.

Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Just idag är vi nog två som skulle behöva en kram eller två. En av de sämsta dagarna i mitt hitintills 31-åriga liv har utspelat sig. Hoppas det är bättre i morgon, för oss båda.

2011-09-05 @ 21:24:35
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Maskrosen

En kram till dig Doktoranden! Hoppas att du har fått en riktig också. Och en bättre dag idag.

2011-09-06 @ 20:42:49
Postat av: Anonym

KRAMAR till dig bästa maskrosen!

2011-09-07 @ 21:58:53
URL: http://tittamammajagflyger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0