En döv leder en blind

En vilsen människa i vita sjukhuskläder stoppade mig i korridoren på språng mellan två patienter.
"Hej! Jag heter X och är läkarkandidat. Jag ska gå här på akuten tillsammans med dr Maskros, vet du var jag ska vara?"

Eh... Va?!

Hörde jag rätt?

Japp, det gjorde jag! Hela dagen har mitt jourpass ackompanjerats av en kandidat från termin sju. Förklarat, instruerat, stöttat och rättat. Som att jag kunde något! Handlett och försökt komma med kloka kommentarer.

"Tack så mycket! Det här har varit ett av mina bästa pass hittills", sa han innan han gick.

Vilken självförtroendekick! :)

Kommentarer
Postat av: Forskarmamman

Åh, jag vill också gå med dr Maskros på akuten!

2011-09-27 @ 21:09:58
Postat av: Doktoranden

Heja!

2011-09-27 @ 23:12:23
URL: http://Doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Maskrosen

Tack, Forskarmamman! Vad glad jag blev av att läsa din kommentar!

2011-09-29 @ 21:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0