Bristande insikt?

Kanske är det bara mig det är fel på.

Kanske är jag bara lat, det är därför det ser ut som det gör hemma.
Kanske är jag inte så smart, det är därför jag inte orkar läsa.

Hur lång tid kan man inbilla sig själv att man egentligen är en driftig person. Egentligen tycker om att klura på knepiga problem. Egentligen kan hanera, organisera och strukturera.

När måste jag acceptera att det är så här jag är.
Så här jag har blivit.

Inte än i alla fall.

Jag tänker fortsätta inbilla mig att jag är bra.
Så det så!

Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Än sen om du är lat? Det är väl per se inget dåligt karaktärsdrag utan bara en väldigt liten del av den du är.

Att du inte skulle vara smart köper jag rakt av inte eftersom du har klarat av en av detta lands svårare utbildningar.

Du behöver inte inbilla eller tro det ena eller det andra, se bara till att vara. Vara den du är, oavsett, med alla bra och dåliga sidor, allt det negativa med det positiva. Det är ytterligheterna som gör oss till minnesvärda karaktärer, inte normaliteten. Släpp på kraven och bara va.

2011-10-14 @ 11:34:12
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Maskrosen

Jag försöker. Försöker lite till...

2011-10-21 @ 11:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0