Konflikträdd

Att det ska vara så svårt att säga vad jag tycker!

När det handlar om andra är det inga problem. Då kan jag stå på mig. För deras skull kan jag låta andra bli sura på mig. När det är andra det gäller vågar jag vara stor och stark.

Varför vågar jag inte stå upp för mig själv på samma sätt?

Känslor blir inblandade. Med ens blir det så svårt. Risken att bli lämnad. Risken att bli övergiven. Risken att människor inte ska ta det jag säger på allvar när det är mig det handlar om. Att jag ska känna mig liten, utsatt och inte värd att tänka på. Inte värd att bry sig om.
Det är vad som stoppar mig.

Kommentarer
Postat av: Elevine

Hej!

Prova giraffspråket för att lyfta fram vad du tycker. Det är ett bra sätt att slippa hamna i konfrontation.



Ps: om du har möjlighet så prova att öva på barn eller familj. På jobbet kanske det är bra att pröva någon som inte har så hög hirarkisk nivå.

När du .....

Känner jag.....

Jag behöver.....

Vore tacksam om du......



Ex

När du ställer din mugg på bordet istället för diskbänken, blir jag irriterad.

Jag har stort behov av ordning och reda.

Jag vore tacksam om du istället kunde ställa muggen i diskmaskinen, det skulle göra fikapauserna lättare för mig.

2011-12-19 @ 13:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0