Grattis! Du har vunnit en rosa bil i valfri färg!

Nu är jag officiellt arg.

Jag har pratat med studiedrektorn om mitt kommande AT-block.
Först var det löneförhandling: "Du får den här lönen."
Sen önskemål om medicin eller kirurgi först: "Jag vill gärna börja med medicin." "Det finns inga platser där, du får börja på kirurgi."
Önskemål om valfria placeringar: "Det området går inte att välja på. Du får välja det här eller det här."
Önskemål om semester: "Du kommer att vara ledig de här veckorna."

Varför bemöda sig att fråga om man ändå bara tänker informera? För att hoppas på att jag kommer att önska "rätt" och tro att jag har valt själv?

Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Jag hade rent ut sagt blivit pissearg och skällt ut personen i fråga. Sådana där situationer är bland de värsta jag vet och banne mig om jag låter någon sätta sig på mig. Hoppas du stod upp för dig och sa exakt vad du tyckte!

2011-02-18 @ 20:29:37
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Kandidatpappan

Stå på dig, Maskis! Annars gör nån annan det.... Har du sökt på fler ställen?

2011-02-19 @ 00:24:16
Postat av: Maskrosen

Visst sa jag vad jag tyckte, om än i lite mildare ordalag. Vi får väl se vad som händer framöver, de skulle se vad de kunde ordna...



Jag sökte på fler ställen, men har redan valt det här. Det skulle vara ett jättebra ställe och platsen är väldigt svår att få. Tänker fortfarande hålla hoppet uppe om att det faktiskt kommer att bli bra.

2011-02-19 @ 10:00:21
Postat av: Kandidatpappan

Klart det blir bra!

Annars kan jag rekommendera AT på Lindesbergs lasarett. Funkar bra att pendla från Örebro om man vill bo i en större stad, det är väl sömnigt för en ung människa här… Det är nog så att lönen inte är särskilt förhandlingsbar här heller, men 29500 är väl OK? Annars finns Norrbotten och Småland, förstås!

Försök förhandla lite till - de har ju nappat redan >:-)

2011-02-19 @ 11:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0