Ofrivillig tvångsvila

Ända sedan AT-starten har dagarna sprungit i sprinterfart. Hjärnan har jobbat för att orka ligga i fas. Ständigt sprungit uppgifterna i hasorna och koncentrerat mig för att hinna andas.

En veckas snörvlande i sjuksoffan tyckte kroppen var välbehövt.

Själv vet jag inte om jag håller med.

Tänk på allt jag missar. Tänk på allt jag borde ha hunnit som nu inte blir gjort.
Tänk på alla människor som blir besvikna över saker som hoppas över.
Tänk på högarna av papper som väntar på mig när jag kommer tillbaka.

Å andra sidan kommer den utvilade Maskrosen orka ta hand om några fler papper på samma tid. Orka träffa några fler människor och samtidigt vara aningens trevligare och mer sällskaplig. Inte går väldrn under för att jag inte har hunnit med allt.

Jag hann skriva ett inlägg här, det har jag inte hunnit på länge.
Jag har hunnit diska, tvätta och städa.
Jag hinner läsa en bok, titta på film och lyssna på bra musik.

Nu ska jag dessutom lyxa till det med att sova middag.

Nej, det är nog inte helt fel att vara sjuk ibland ändå.

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Krya på dig!

2011-12-14 @ 11:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0