JAG KAN INTE SOVA!!

Hur länge ska det hålla på så här? Hur lång tid ska det behöva ta innan jag kan få någon slags normal sömn igen?

I nio år har jag brottats med mardrömmar. Det har visserligen blivit bättre, men till och från får jag spel över min dåliga sömn. I nio år har jag gått omkring med alldeles för mycket minustal på sömnkontot. 3-4 timmar per natt en dålig natt, 4-5 en bra natt. 

Under dessa nio år har jag gått omkring som en leende zombi och alla har trott att jag mår bra. Under dessa nio år har jag fullföljt läkarprogrammet, vik:at som underläkare, tagit körkort, flyttat till en annan stad, fått stipendium, suttit barnvakt. Kort sagt: Levt ett vanligt kandisliv. Alltid leende, alltid med glimten i ögat.

För om jag släpper den minsta lilla söm kommer tröttheten fram.

Jag vill sova!! NU!!
Antar att stress inte är någon vidare metod för det.

Nu när jag har fått vräka ur mig allt känns det lite bättre i alla fall. Dags att använda sömnskolans alla knep. Stänga av datorn. Lugn musik. Avslappningsövningar. Mindfulness.
Jag kan det där.

Är bara så less på att det fortfarande är en sån kamp.
Nio år!
Jag vill inget mer nu.

Kommentarer
Postat av: Mib

Åh kramar. Jag har ju mitt i perioder. Ibland sover jag inte och ibland sover jag hur mycket som helst. Så det måste vara fruktansvärt att ha det som du har det. Men sömnskolan låter bra. Och det du skriver är ungefär vad jag brukar ta till också.

2011-04-12 @ 20:20:22
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0