HSAN, my friend

Det bubblar i hela kroppen. Känslor utan etiketter far runt och ställer till oreda i tankarna.

Har jag gjort rätt? Kommer det att gå bra? Vad kommer att hända nu? Får jag mitt första bruna kuvert inom kort? Hur gör man då? Vad kommer patienten att säga? Vad kommer chefen att säga? Kommer det här att påverka framtiden?

Alla gör vi fel. Vissa fel är värre än andra.
Som tur är har jag nog valt ett snällt fel.

Antagligen kommer inte mycket att hända alls. Patienten har inte tagit någon skada. Felet upptäcktes i tid. Dessutom av mig själv.

Men jag har insett hur lätt misstag sker. Hur lätt det kan bli illa.
Mitt ansvar är att undvika.

Läskigt!

Kommentarer
Postat av: Mib

Ja visst kan alla göra fel gumman! Du också. Huvudsaken är att man ändå har ett samvete som talar om för en att det var just fel. Och det har du ju. Jag tänker att det finns de som avfärdar sina fel och bara tänker att de har rätt i allt eller att det inte är nåt viktigt och då är det illa, men så är det ju inte med dig och då är ju allt som det ska vara.

Kram.

2011-04-12 @ 20:18:02
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Doktoranden

Lyssna på Mib. Hon har helt rätt.

2011-04-12 @ 21:09:24
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Kandidatpappan

Ja, alltså - ska jag bli felbehandlad i vården, hoppas jag att det är av dr Maskis! Ehhh, eller? hmm? ;-))

2011-04-13 @ 22:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0