Första advent

Kall och krispig luft far genom mina luftrör och fyller mina lungor. De vita flingorna leter sig nedåt. Några har kommit vilse och åker på tvären. Jag tittar uppåt och snön landar i våta fläckar på mina kinder. Lukten av glögg, pepparkakor och stearinljus hänger fortfarande kvar.

Nyss lämnade jag ett varmt vardagsrum. Elden sprakade i brasan, människor sorlade. Människor som jag trivs med. En trygg stund i tillvaron. Vi hade trevligt, åt gott och skrattade mycket.

Tomten, jag önskar mig många fler såna här dagar!

Kommentarer
Postat av: Kandidatpappan

Vad har hänt med din blogg? Jag får meddelande att bloggen är flyttad eller avslutad! Är det bra med dig?

2010-12-02 @ 19:38:22
Postat av: Maskrosen

Min blogg finns kvar! Prova igen. Har försökt kolla igenom vad som kan vara fel, men hittar inget. Säg till igen om det fortsätter att strula!

2010-12-02 @ 20:18:20
Postat av: Mib

Åh vad fint! Ler

2010-12-25 @ 19:17:06
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0