Läkarbanan fortsätter

Pluggandet börjar bli lite väl tradigt. Inläsningen har pågått i alldeles för många år. Jag skulle behöva lite paus. Nu vill jag snart vara färdig!

Inga fler föreläsningsveckor. Inga fler seminariefall att förbereda. Slippa vara "liten kandis" som inte kan. Slippa vara slav under kursledning och universitet som ser en som objekt snarare än människa.

Med kand utbytt mot UL.

Ringa bakjourer som egentligen inte vill prata med en. Ta hand om 24 patienter på en avdelning själv för att den andra underläkaren är sjuk och överläkaren har mottagning. Går jour när ingen annan vill, enbart för att man är ny och inte kan säga ifrån. Ställas inför utmaningar som man klarar precis på håret. Springa omkring med en lapp i fickan där alla doser på akutmedicinerna står, eftersom det är omöjligt att komma ihåg dem när man står med adrenalin upp över öronen.

Jag längtar! Jag vill vidare nu!

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag vill också vidare.... ;)

2010-05-09 @ 20:27:38
URL: http://lilladoktorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0