Vyssan lull...

Här sitter jag mitt i natten och sover inte ett dugg. Ingen ångest, inga tankar som far omkring. Bara vaken. Och trött.

Jag har sett till att jag sover svalt. Jag har ätit ordentligt innan. Jag har följt god-natt-rutinerna. Jag har tagit sömnpiller.

Ändå sitter jag här mitt i natten och sover inte ett dugg.

Hur ska jag orka gå upp i morgon bitti? Hur ska jag orka ansvara för patienter i morgon?
Det är klart att det ordnar sig, det gör det alltid. Jobbet kommer att gå bra, jag har haft såna här nätter förut. En natt är inte hela världen. Jag kommer att somna några av småtimmarna.

Men jag är trött på att inte ha kontrollen. Trött på att inte kunna bestäma över min sömn. Trött på att inte kunna bestäma över mitt liv.

Jag vill ta tillbaks kontrollen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0