Små taggar sticker i mig

Människor är inte goda eller onda. Det är en av mina grundtankar. Människor kan göra goda och onda saker, men ingen är antingen eller. Även om jag har träffat människor som fått mig att fundera igenom det antagandet.

Människor som tenderar att göra elaka saker har jag stött på en del. Vid det här laget tror jag att jag är ganska bra på att identifiera och hantera dem.

Något som däremot är svårt att hantera är de där andra människorna. De som på det stora hela gör gott. De jag trivs med och litar på. Umgås med, delar förtroenden. Vi som stöttar och hjälper varandra.
  Så händer något och personen bryter förtroendet.
  Det har jag ännu inte lärt mig att hantera.

Svek. Det är en besvärlig känsla.
Hur gör man för att komma över?
Hur lär man sig att hantera?

Kommentarer
Postat av: Kristina

Det var just det jag funderade på igår i min blog.. Ett välavgränsat bekymmer om "svek".



Tror ändå - en dag senare - att "svek" handlar om våra egna upplevelser och tankar runt andras beteende. En del andra människor upplever det inte som svek - det jag upplever som svek.



Åter till mig själv alltså... vad gör jag för grundantaganden som gör att jag tolkar händelser som svek... ???



Kristina

2010-01-04 @ 16:44:57
URL: http://drkristina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0