Fylld tomhet

Ett stort hål är allt som finns i mitt huvud. Ett hål som är fullproppat med medicinska termer, utredningsförslag, mediciner, biverkningar. Labprover, bakterier, virus och...

...pepparkaka...

...röntgenbilder. Utbildningens sista tenta är på fredag och jag har gett mig den på att klara den.  Jag har pluggat, repeterat och vilat. Tittat igenom en gång till, sovit och skrivit sammanfattningar. Gjort gamla tentafrågor...

...pepparkaka...

...och instuderingsfrågor. Anteckningarna är noga sorterade och strukturerade. I en förhoppning om att det ska få tankarna att bli desamma.

En massa kunskap är lagrad där inne. Jag vet det. Ändå är det bara tomt när jag letar.
Det är bara den vanliga pretenta-konfusionen. När jag sätter mig med nyvässad penna, slipat suddigum och de envisa frågorna kommer allt trilla ut. Tills dess ska jag bara...

...äta pepparkaka!

Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Gott?

2010-12-15 @ 20:09:00
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Maskrosen

Oh, ja! :) Lite glögg till också.

2010-12-15 @ 20:51:48
Postat av: FiaLisa

Hjärnan behöver mycket socker :)

2010-12-15 @ 21:22:45
Postat av: Kandidatpappan

Haha! Gott med "Pepparkaka" i den där uppräkningen! Din rackarns luring… :-p

2010-12-15 @ 22:13:49
Postat av: Mib

hahaha! Gött!

2010-12-25 @ 18:42:26
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0