Tiden läker alla sår?

Det finns så många historier berättade av kloka underbara människor som är så helt uppåt väggarna. Historier som man inte tror kan vara sanna. Historier som jag önskade var ett enda stort påhitt.

Men det är de inte.

En del människor fårstår jag inte hur de är funtade. Människor som gör vidriga saker mot andra människor. Som förstör liv.

Återigen har jag träffat en klok, kompetent och väl ansedd läkare som råkat ut för en av dessa människor. De är vanligare än man tror. Jag vill bara hålla om och önska bort allt det hemska.
  Samtidigt blir jag lite rädd. Jag vill inte att mina monster ska få styra mitt liv även när jag börjar närma mig 60. Då vill jag ha kommit över det hela. Då vill jag leva ett "vanligt" liv och ha en "vanlig" vardag. Jag vill inte ha det som de har det. Går det att slippa?

Jag vill må bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0