Någon som kan sia om framtiden?

Idag känner jag mig ensam. Det är en grå, långtråkig följetong. Jag önskar att ensamheten inte vore så djupt rotad i mig.

Intalar mig själv att jag hade kunnat känna mig lika ensam trots att jag hade massor av människor runt mig. Inbillar mig att ensamheten är inte så farlig som den känns.

Just nu är det ingen fara. Just nu är det okej.
Men jag vill inte ha det så här för all framtid.

Med största sannolikhet kommer jag inte ha det heller. Jag vet det.

Önskar att jag hade vågat lita på att allt kommer att bli bra.


Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Hej, jag finns här. Läser det du skriver varje dag. Jag vet att det inte är mycket, men kanske, kanske kan det fylla ett litet skrymsle i den tomma ensamheten.



Du är stark - det kommer bli bra. Först blir det bättre, sen blir det bra. Man märker det inte när det händer, det bara blir.



Skickar många kramar!

2010-04-28 @ 19:02:53
Postat av: Maskrosen

FiaLisa, visst hjälper det! Kanske kan det inte ersätta människor i verkliga världen, men det gör definitivt ensamheten lite mer uthärdlig.

Det känns skönt att ha något att hålla i de tomma dagarna!

2010-04-28 @ 21:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0